piątek, 9 września 2016

Bazar złych snów - Stephen King

Bazar złych snów
Stephen King

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Data wydania: 5 listopada 2015
Liczba stron: 672
Rodzaj: horror, kryminał



Na początku powiem, że spodziewałem się trochę czegoś innego. Myślałem, iż jest to jedna zwarta powieść z jednym wątkiem, który obserwujmy przez blisko 700 stron. Jak już się domyślacie tak nie jest. Tym razem mamy do czynienia z opowiadaniami, oczywiście w stylu Kinga, jednak nie jest tutaj zachowana ciągłość. 


Dostajemy 21 opowiadań rożnych treści, jednak jak to w swoim zwyczaju ma King zaczytujemy się horrorach oraz obyczajowych opowiadaniach. Oczywiście dostajemy opowiadania lepsze i gorsze, jednak jak wiadomo każdy znajdzie coś dla siebie. Mi przypadły do gustu konkretnie dwa opowiadania, które w sumie tytułem się łączą, czyli "Kościół z kości" oraz "Nekrologi". Ale oczywiście jest to subiektywna ocena i Tobie może spodobać się coś innego. Jeżeli czytałeś wcześniej Kinga to dostajesz dobry i sprawdzony tekst, który czytasz z zapartym tchem, obracając strona po stronie. 

Niestety znalazły się też gorsze opowiadania i takie przez które naprawdę nie umiałem przebrnąć. Jeżeli jest to Twoja pierwsza książka mistrza Kinga to radzę sięgnąć po kolejną, nawet gdy Ci się ta nie spodoba. Opowiadania jednak rządzą się swoimi prawami i King trochę do tych praw się stosuje. 

Ja polecam jak najbardziej "Bazar..."i polecam przeczytać wszystkie opowiadania, nawet jak na początku się nie spodoba to później zdziwisz się jak będziesz kończyć myśląc "to już?". 

Autor recenzji: Adrian

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz