niedziela, 3 stycznia 2016

Pavel Nedvěd - Piłkarze odchodzą, mężczyźni zostają. Czyli moje zwyczajne życie

Pavel Nedvěd.
Piłkarze odchodzą, mężczyźni zostają. Czyli moje zwyczajne życie

Wydawnictwo: Sine Qua Non
Data wydania: 23 września 2015
Liczba stron: 248
Rodzaj: autobiografia

Jako kibic Juventusu Turyn autobiografia tak wspaniałego i zasłużonego piłkarza, jakim był Pavel Nedved, stanowi główną pozycję do przeczytania. Pavel Nedved był piłkarzem wielkim, ale trzeba mu przyznać, że i pisze całkiem dobrze. Książkę czyta się niezwykle przyjemnie poznając historię życia czeskiego piłkarza od wczesnych lat młodzieńczych aż do przejścia na emeryturę. Pavel Nedved w swojej autobiografii pokazuje jak bardzo kocha piłkę. 



Tak jak wspomniałem na początku książkę czyta się bardzo przyjemnie. Wraz z Pavlem idziemy po śladach jego kariery, którą zaczął już w wieku 14 lat wyprowadzając się z domu. Oczywiście piłkarz nie omija także ważnych wydarzeń z historii Czech, a właściwie Czechosłowacji, w których sam brał udział - np. aksamitna rewolucja w 1989 roku. Opowiada o swoich początkach miłości do Ivany, o tym jak musiał ją kłamać, żeby z nim zamieszkała i wiele, wiele innych ciekawych historyjek.

Poznajemy Pavla Nedveda od tej strony bardziej "człowieczej", bo my kibice widzimy piłkarzy tylko podczas rozgrywania meczów, a nie gdy siedzą sobie w domu z rodziną czy idą na zakupy. W książce właśnie poznajemy takie normalne życie znakomitego piłkarza. Oczywiście wiele stron poświęconych jest wspomnieniom z piłkarskiej kariery, kiedy to debiutował w kadrze Czech, zdobywał Złotą Piłkę dla najlepszego piłkarza globu, czy czytamy o przenosinach do wielkiego klubu jakim jest Juventus Turyn. 

Szczerze polecam książkę wszystkim fanom piłki nożnej, a już na pewno każdemu kibicowi Juventusu Turyn, którym przez przypadek właśnie jestem. Móc czytać opisu spotkań piłkarskich, które się pamięta z telewizora, od zupełnie innej strony jest czymś wyjątkowym. Dzięki tej książce Pavel Nedved stał się dla mnie jeszcze większym piłkarzem, niż dotychczas go uważałem.

Książkę otrzymałem do recenzji w wydawnictwa Sine Qua Non, za co serdecznie dziękuję.

Autor recenzji: Adrian

1 komentarz:

  1. Bardzo fajna książka. Warto przeczytać. Poelcam.

    OdpowiedzUsuń